meesternoah.reismee.nl

Den sista skolan (de laatste school)

Hej Hej brudar (hey hey schatjes)

Nadat gisteravond de nodige potjes weerwolven zijn gespeeld en ik erachter ben gekomen dat ik over een zesde zintuig beschik, ben ik gaan slapen. Nadat de wekker alweer heerlijk vroeg mij het bed uit mopperde, brak voor mij de laatste volle dag aan. Strompelend als een slapende zombie ben ik naar het ontbijt gewaggeld (de vermoeidheid in mijn lichaam begint zijn tol te eisen). Natuurlijk stond het lekkere Zweedse ontbijtje op de menukaart namelijk: een bruin broodje met pitten en jam, een yoghurt met blauwe bessen, een glaasje water en een zwart kopje koffie om deze zombie wakker te maken. Na het heerlijke ontbijt liep ik weer als een Griekse blonde knappe god naar buiten en was ik klaar voor de nieuwe dag.

Vandaag zijn we weer naar een middelbare school gaan kijken. De kinderen zaten in de brugklas en kregen Engels. De juffrouw had van te voren de kinderen vragen laten opstellen voor een interview. Hierdoor werden we meteen betrokken bij de groep en konden de kinderen hun Engels oefenen. Daarna mochten we gaan kijken naar een Frans les en het leek heel erg op het onderwijs als in Nederland. Vervolgens kregen we een rondleiding door de heeeele grote school. De kinderen lopen op sokken door school en daardoor moesten wij blauwe plastic zakjes om onze schoenen doen. De kinderen vinden het heel erg fijn dat alleen de schoenen voor buiten gebruikt worden. De school had heel veel glas zodat je kon zien wat er in de klaslokalen gebeurde. Hierdoor voelde iedereen zich veilig en vertrouwd. Na de rondleiding ( je kan het al raden...) stond de heeeeerlijke gratis lunch op het programma. Deze hongerige spierbundel heeft aardappelen, geraspte wortel, broccoli en varkensvlees met jus gegeten. Dat was even smullen ;)

De school verschilde niet veel met de eerste school waar ik over heb verteld. Daarom bespaar ik jullie een lap tekst en hopelijk wat flauwe grapjes.

Op het moment dat ik dit blog typ is het voor het eerst deze week gaan regenen en onweren, maar het gaat zo meteen al opklaren. Tijd om in de douche te gaan springen en mijzelf klaar te gaan maken voor het uiteten. We gaan met zijn allen (18 studenten en 2 docenten) eten in een Italiaans restaurant. Vanavond is het laatste avondmaal (ik vind mezelf weer even grappig). Onder het genot van een hapje, drankje en meerdere spelletjes gaan we deze geweldige week met zijn allen afsluiten en morgen de vermoeiende reis naar Nederland maken.

Als ik morgen per ongeluk expres mijn vlucht mis en er opeens voor een jaar lang geen vliegtuigen, treinen of bussen vertrekken. Dan wil ik graag dat jullie het volgende doen:
- Elke maandag 200 bladzijdes lezen
- Elke dinsdag juffrouw Mandy (bijna) dood knuffelen
- Elke woensdag de kabouterdans
- Elke donderdag een opstel van 10 kantjes over: hoe erg jullie mij missen en waarom ik zo geweldig ben.
- Elke vrijdag een gratis warme lunch voor juf Mandy maken.

kyssar och kramar från mig och fram till snart! (kusjes en knuffels van mij en tot snel!)

Kärlek, den bästa mästaren från hela världen (liefs, de beste meester van de hele wereld)